.

Доброго дня! Вітаю колег на своєму блозі! Надіюсь що матеріали блогу зацікавлять вас. Щиро запрошую до співпраці.

Ти визнана давно главою всіх наук –

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині, як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Гурткова робота

План роботи гуртка "Інтеграл" на 2015-2016 н.р.



п/п
      Зміст роботи 

Кількість годин
     
Дата
виконання
1.
Заняття 1
1. Ознайомлення учнів із планом роботи гуртка на 2015 – 2016н. р.
Затвердження плану роботи гуртка.

2. «Як людина навчилася лічити?», (повідомлення викладача , демонстрація таблиць).

3. « Математика древньої Русі» (повідомлення викладача, демонстрація таблиць).

1.
Вересень

2.
Заняття 2
1. Домашнє завдання: виступи членів гуртка із творами: «Математика і моя майбутня професія», «Чи може людина прожити без математики?» 

2. «Функції навколо нас (повідомлення керівника гуртка)».

3. Демонстрація математичного фокусу
«Геніальна пам‘ять».


1.
Жовтень

3.
Заняття 3
(Практичне заняття гуртка ).
Виготовлення моделей стереометричних  фігур.


2.
Листопад

4.
Заняття 4
1. Підбір матеріалів для випуску математичної газети.

2.Розв‘язування математичних задач сільськогосподарського змісту.

3. «Розвивайте свою пам‘ять», «Чи вмієте ви рахувати»!
(виступи членів гуртка із рефератами).

1.
Грудень

5.
Заняття 5
1. «Математика країн Середньої Азії» (повідомлення викладача)

2. «Геометрія Всесвіту»
(розгляд таблиць, фотознімків).

3. «Кумедні історії із життя видатних математиків»
(повідомлення учнів)

1.
Січень

6.
Заняття 6
Тиждень математики.
(Засідання гуртка проводиться кожного дня на протязі тижня)

Понеділок
1.Проведення вікторини
«Жива математика»

2.Підготовка учнів до проведення фрагментів уроків з математики.

Вівторок
1.Оформлення виставки учнівських рефератів.

2.Підготовка виховного заходу: Зустріч за круглим столом:
«Натхнення потрібне в математиці, як і в поезії».

Середа
1.Відкрите заняття математичного гуртка «Інтеграл»
ТЕМА: «Математика навколо нас».

Четвер
Зустріч за круглим столом
ТЕМА: «Натхнення потрібне в математиці, як і в поезії».

П‘ятниця
1.Випуск математичної газети із відображенням подій тижня.

2.Підготовка замітки до загальноліцейної газети «Крила» із описом подій тижня математики.

5.
Лютий

7.
Заняття 7
1. «Математичні закономірності живої природи». (повідомлення викладача).

2. «Видатні жінки математики» (виступ учня із рефератом)

3.Конкурс художників – математиків.


1.
Березень

8.
Заняття 8
1.Математика в Індії
(повідомлення викладача )

2. «Математика і Астрономія»
    «Математика і література»
(виступ учнів із рефератами)

3.Розв‘язування рівнянь графічним методом.

1.
Квітень

9.
Заняття 9
Екскурсія в ліс.
Підбір матеріалів для виставки
«Симетрія в природі»

3.
Травень

10.
Заняття 10
1.Виставка «Симетрія в природі»

2.Підведення підсумків роботи математичного гуртка «Інтеграл» за навчальний рік.

1.
Червень



Методична розробка
заняття математичного гуртка
„Інтеграл”

Тема: „Краса і поетичність математики»
Тема: «Краса і поетичність математики»
Мета: активізувати розумову і пізнавальну діяльність учнів, розвивати самостійність і творчість розширювати їх кругозір. Прищеплювати інтерес до математики. Вчити вести дискусію, вміти обґрунтовувати та викладати свої думки.
 Обладнання: скрипковий ключ і 7 нот, виготовлених із фольги.
Малюнки: давньогрецький математик з лінійкою та циркулем, богиня муз, що грає на лірі. Плакат із словами М.Є. Жуковського „ В математиці є своя краса,  як у поезії та живопису”. Портрети відомих письменників, поетів, математиків.
План заняття.
І. Вступне слово викладача.
ІІ. Доповіді учнів.
    «  Математика і поезія»
    «  Математика і архітектура»
    «  Муза, живопис і математика.»
    «  Математичні закономірності живої природи»

ІІІ. Конкурс художників - математиків.
ІV. Повідомлення учнів: „Деякі кумедні історії із життя видатних людей”.
V. В гостях у Пегаса (учні читають вірші  С. Ковалевської, Б. Слуцького, С. Острового, В. Моруга)
І. Вступне слово викладача.
     Важко уявити собі життя людей без математики. Тут не допоможе навіть найсміливіша фантазія.
     Кажуть, що в одній із західних країн організували конкурс на кращий твір „ Як би людина жила без математики”. Переможцю обіцяли дуже велику премію. Уявіть собі, що на конкурс не було представлено жодної роботи. Навіть найталановитіші фантасти не змогли уявити, як жити без математики.
     Так, історія цього конкурсу ще раз переконує нас, що суспільство без математики не може існувати. Але на сьогоднішньому занятті гуртка ми говоритимемо не про місце математики в житті людини, ми поведемо розмову про красу і поетичність математики.
      І це не випадково. Запитайте у ваших друзів і знайомих, який предмет їм найбільше подобається. І ви не завжди почуєте відповідь „математика” тому що багато хто вважає математику сухою, нецікавою наукою, а самих математиків - „сухарями”. Інколи навіть кажуть, що математика - це сукупність голих цифр, ледве прикритих буквами та формулами.
Математику і мистецтво інколи ставлять на протилежних полюсах людського знання. Проте мости між мистецтвом і точними науками ніколи не були розведеними, бо не можна відділити людський інтелект від емоцій. І холодні формули не ізольовані від гарячого випромінювання людських почуттів.
О. Прінсгейм сказав: „У математиці завжди живе художник, архітектор і навіть поет”.
Учні нашого гуртка підготували цікаві доповіді, які переконують нас у тому, що математика і краса - нероздільні.
ІІ. Учні зачитують доповіді, оформлені ілюстраціями, малюнками, фотографіями.
      „Математика і поезія”
      „Математика і архітектура”
      „Музика, живопис і математика”
ІІІ. Конкурс художників-математиків:
      Завдання: за допомогою системи рівнянь зашифровано малюнки.
      Розв'язати рівняння і намалювати малюнки




Відповідь: Вантажний автомобіль
















Відповідь: Ракета.

ІV. Деякі кумедні історії з життя видатних математиків.
(Виходять учні і роблять короткі повідомлення)

Історія перша
      Сучасники М. Лермонтова, які близько знали його, розповіли про математичні захоплення поета. Товариш Лермонтова по кавалерійському училищу А.Лапухін повідомив, що якось Лермонтов, приїхавши до нього в Москву, замкнувся в кабінеті і до пізньої ночі розв'язував якусь математичну задачу. Не розв'язавши її, змучений заснув. Задачу він розв'язав під час сну. Йому приснилось, що прийшов якийсь математик і підказав йому розв'язання. Вранці Лермонтов навіть змалював портрет нічного гостя.
      Яке було здивування, коли на портреті побачили Джона Непера - відомого математика, який створив логарифми, відкрив логарифмічну криву, винайшов лічильні палички.
      Виконаний Лермонтовим портрет зберігається у Пушкінському будинку.

Історія друга
 У 1978р. на VІІ сесії Французької асоціації сприяння процвітанню наук П. Чебишов виступив з доповіддю „Про крій одягу”, продемонструвавши застосування своїх формул на кулі. Кажуть, що його праця допомагає обшивати м'яч.
Чебишов винайшов першу крокуючу машину на чотири ноги, принцип дії якої сьогодні знаходимо в екскаваторів великої вантажопідйомності.

Історія третя
Пауль Рейтер служив тоді у банку свого дядька, коли посланий якось до знаменитого математика Гаусса, побачив помилку професора у розрахунках, і повернув йому золотий луїдор. Гаусс, розчулений чесністю хлопчини, показав йому щойно сконструйований апарат. Цього було достатньо, щоб Пауль Рейтер став незабаром піонером телеграфної інформації у всьому світі.
Агентство це й донині називають його ім'ям - „Рейтер”, а поширює воно сьогодні міжнародну інформацію.

Історія четверта
Прочитавши казку „Аліса в країні чудес”, англійська королева Вікторія була в такому захопленні, що наказала принести всі інші твори автора. Як же вона була розчарована, коли на стіл лягли: „Зауваження до Евкліда”, „Програми з алгебраїчної логіки”, „Формули простої тригонометрії”. Королева не знала, що автор казки Чарльз Доджсон.
V. В гостях у Пегаса.
  Учні читають вірші:
„Ода цифрам” (М.Карапетян)
„Фізики і лірики” (Б.Слуцький)
„Пришлось ли?” (С.Ковалевської)
„Формула” (Б.Олійника)

VІ. Підведення підсумків заняття.
Використана література:
1.     Журнал „Все для вчителя” №3, 2002р.
2.     Газета „Освіта” №38, 2002р.
3.     „Математика в позаурочний час” Г.М. Скобелєв, В.П. Бермак.
4.     „Математична шкатулка” Ф.Ф. Нагибін.
5.     Набір плакатів з історії математики.













Немає коментарів:

Дописати коментар