.

Доброго дня! Вітаю колег на своєму блозі! Надіюсь що матеріали блогу зацікавлять вас. Щиро запрошую до співпраці.

Ти визнана давно главою всіх наук –

Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині, як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Позаурочна робота

  План тижня математики                                                               ПОНЕДІЛОК
 1. Ознайомлення учнів із планом тижня математики на
  лінійці.
2. Оголошення конкурсу між групами на кращу математичну
   газету  „ Математика навколо нас”.
3. Математичні десяти хвилинки в усіх групах на уроках
   математики.
4. Математична гра „Твій зоряний час”.


ВІВТОРОК
1. Виступи учнів із рефератами на лінійці.
2. Виставка математичних газет.
3. Відкрите засідання математичного гуртка „Інтеграл”.


СЕРЕДА
1. Урок обміну досвідом „Перпендикулярність прямих у просторі”.
2. Виставка учнівських рефератів.
3. Зустріч за круглим столом „Натхнення  потрібне в
   математиці ,як і у поезії”.                     

ЧЕТВЕР
1. „Нумо ерудити!” – математичний КВК між учнями
с. Хотень та м. Ізяслав.
2. Урок обміну досвідом „Розв»язування вправ на
    знаходження похідних” .

  
П,ЯТНИЦЯ
1. „Найкращий математик  1 курсу” - гра „Поле знань”.
2. Підсумки тижня:
   а)Визначення переможців конкурсу на кращу
   математичну газету.
   б)Нагородження переможців та активних учасників
    тижня.
   


Методичні рекомендації по підготовці та
проведенню тижня математики.

       Організація та проведення тижня – спільна справа учнів, викладачів математики, майстрів.
       Підготовку тижня розпочинаю заздалегідь.
       На засіданні гуртка обговорюємо і затверджуємо тему і сценарій тижня. 
      Після затвердження тижня і плану тижня обираємо оргкомітет із найбільш ініціативних учнів.
       Оргкомітет починає свою роботу за 3-4 тижні. Він розподіляє завдання між окремими учнями готує матеріальну базу для проведення тижня, проводить репетиції.
       До участі у тижні математики залучаю значну кількість учнів, які не обов’язково є членами гуртка.
      Участь викладача обмежується роллю консультанта.
    І лише після, як все побудовано, організовано і підготовлено, проводжу тиждень.

       Запропонований тиждень сплановано таким чином, що кожний день має конкретну тему:
       „Математика та її історія”.
       „Математика і сільське господарство”.
       „Математика та гуманітарні науки”.
       „Математикам без жартів не прожити”.
       П’ятниця – це день підведення підсумків.
       Оскільки на протязі тижня, перші половини днів учні проводять на заняттях, то цей час заплановано виступи учнів із повідомленнями, рефератами.
       Для таких виступів було відведено декілька хвилин уроку, присв’ячено лінійку, виховну годину.
       Всі інші заходи-конкурси, змагання, вікторини, вечори – проводились після уроків.
       Цікаво відбувалась гра КВК між командами учнів ліцею с. Хотень і м. Ізяслава.
       Команди для участі в грі готували викладачі, що читають години в своїх групах. Змагання проходили у два тури – в с. Хотень і м. Ізяславі. Таким чином, всі учні ліцею мали змогу побачити та вболівати за своїх товаришів.

     Після підведення підсумків тижня, було відмічено активних його учасників, переможців змагань та конкурсів. Враховуючи нинішню фінансову скруту, можливості придбання призів немає, тому нагороди та призи учні виготовили своїми руками.
       Так хлопці із 26 групи професії „Лісник” виточили дерев’яні вироби-качалки, кухонні дошки. Дівчата із груп „Кухар, кондитер” – спекли торти.Для переможців подарували пісні.
       Також для учнів, які перемогли в конкурсах із розв’язуванням математичних завдань, виставила оцінки по атестації за тему.
             

Сценарій КВК з математики
«Клянемось математику любити»

План
1.   Привітання команд.
2.   Розминка команд.
3.   Домашнє завдання «Конкурс поетів».
4.   Математична естафета.
5.   Конкурс учителів-методистів.
6.   Конкурс вболівальників.
7.   Змагання капітанів.
8.   Конкурс «Клоун».
9.   Конкурс моделей одягу.
10. Домашнє завдання «Математика і гумор».

1. Привітання команд.
Привітання готують і складають самі команди. В ньому необхідно відобразити назву, емблему і девіз команди. В привітанні повинні бути використані математичні терміни.

2. Розминка команд.
Капітани команд витягують карточки з питаннями, зачитують їх, радяться з командою і команда дає відповідь.
                                  Питання для розминки:
-         З однакових на вигляд куль одна дещо важча за інші. Якою найменшою кількістю зважувань можна виявити цю трохи важчу кулю?
                                                          Відповідь: два зважування;
-         Скільки утвориться гострих кутів, якщо в середині даного кута з його вершини провести три промені?
                                                          Відповідь: десять;
-         Записати нуль трьома п’ятірками.
                                                          Відповідь: (5-5)5;  5(5-5);  (5-5):5.
-         В якому трикутнику сума двох кутів дорівнює третьому?
                                                          Відповідь: прямокутному;
-         Якої величини ми бачимо кут 1 , якщо будемо на нього дивитись через лупу, що дає збільшення в 4 рази?
                                                          Відповідь: 1   ;

                                               

3. Домашнє завдання «Конкурс поетів»
Обом командам на домашнє завдання було підготувати по два вірші, по два вислови про математику. На сцену запрошуються по черзі представники команд і виконують завдання.

4. Математична естафета
На сцену запрошуються по п’ять чоловік з кожної команди для участі у матчі математичної естафети. На двох стільцях лежать по п’ять конвертів, в яких є рівноцінні завдання. По команді «МОЖНА» перші два учасники естафети з двох команд підходять до стільців, відкривають перші конверти і тут же розв’язують завдання. Хто закінчить, ховає завдання в конверті кладе його під низ. Тоді повертається до команди, а на його місце йде другий учасник і т.д.
Виграє та команда, яка швидше закінчить і всі розв’язки будуть правильними.

5. Конкурс учителів – методистів
Двом – трьом учням пропонується продемонструвати, як вони пояснювали б у першому класі одне з таких понять :
-         Об’єм циліндра;
-         Що таке призма;
-         Переріз конуса;
-         Центральна симетрія.


6. Конкурс вболівальників
Капітанам-уболівальникам видають конверти з буквами, з яких треба скласти слово, що означає математичний термін.


7.  Змагання капітанів
Визначити на око довжину, масу якого-небудь даного предмету 

 8. Конкурс «Клоун»
На сцені вивішується малюнок клоуна. Замість носа – червоний круг.
Навколо круга – цифри від 1 до 5, що відповідають номерам задач.
З картону виготовляють ніс у вигляді конуса. Один з учасників підходить до
малюнка, йому зав’язують очі, дають в руки ніс. Він повинен попасти у
червоний круг. Хто не попав – повинен розв’язати задачу на яку він попав.
Якщо розв’язав – команді зараховується очко.

9. Конкурс моделей одягу
Учасники повинні продемонструвати моделі одягу, побудовані на математичні основі.
Демонстрація мод супроводжується коментарями.

1О. Домашнє завдання «Математика і гумор»
Скласти і підготувати до постановки, сценки з цікавими смішними епізодами,
що траплялись на уроках математики.


Після закінчення останнього конкурсу, команди виходять на сцену.

Журі оголошує переможців.


Немає коментарів:

Дописати коментар